fredag 30 oktober 2009

Nya hobbyn, sticka!

Nu ni ska ni få se vad tanten har börjat göra. Jag har börjat sticka. Jag har även börjat virka och är nästan klar med en röd sjal som jag dock inte visat här ännu. Igår däremot stack jag till garnaffären och satt och bläddrade i en evighet efter något att pyssla med när jag nu ska pendla. Jag fastnade tillslut för denna.


Jag har dock valt lila och vitt. Det ska bli halsduk, mössa och vantar är tanken. Jag började med det lättaste som är halsduken. Igår kväll såg det ut så här:


Och nu på morgonen så ser det ut såhär:


Nu är mönstret slut och det är bara att köra på i 143cm!!!!!! Jag förstår inte varför mina bilder vrider sig själv när jag lägger in dem i bloggen. Jag får ta och undersöka detta.

4 kommentarer:

Rebecca sa...

Usch.. lila var ju ingen vidare färg.

Charlottas hemmaplaner sa...

Hejsan!

Visst är det kul att sticka? Jag har blivit helt beroende av att ha något i händerna när jag tittar på TV. Perfekt kombo!

Ursäkta att svaret om våra underskåp dröjt. Nu finns i alla fall svaret hos mig.

Ha det bra!

//Charlotta.

Maria sa...

Hej där, vad kul! och vad fint du gör. Nu har du något att pyssla med när du pendlar. Akta dig så du inte missar gå av vid din destination bara:)

Kram Maria

ia sa...

Åh vad fint ni fått i huset!
Och stickning du, det var otippat! Lycka till!
kramen