måndag 26 oktober 2009

Värsta grejen

Jag har funderat lite på hur det ska gå nu när vi båda ska jobba och jag ska pendla till jobbet en timme enkel väg. Dessutom kommer jag träna ett pass varje dag på vardagarna. Den stora frågan är då vem ska laga maten?

Här kommer ett exempel på mina tisdagar framöver.
Om jag börjar jobba kl 8 så måste jag gå upp kl 06 för att åka bil till buss stn och där byta till bussen som avgår runt 07. Jag slutar sedan vid 16:30 och kommer förhoppningsvis med någon buss vis 16:45 som gör att jag är hemma vis buss stationen i Stenungsund vid 17:45. Därifrån måste jag sedan snabbt som attan ta mig ut till Tjörn där basketträningen börjar kl 18. Den slutar vid 20 och då är det raka vägen hem för dusch. Är kanske färdigduschad vid 20:45 om jag har tur. Jag kommer dö av hunger om jag inte får någon mat innan träningen. Därför måste jag laga mat till två matlådor, en lunch låda och en middagslåda som kan intas kall. Detta ska jag alltså göra mellan 20:45 och 22 för sedan måste jag sova om jag ska orka nästa dag.


När jag kollade på lyxfällan för ett tag sedan så var det en familj som fick en helt kanon bra present. Matleverans en gång i veckan för en veckas måltider tillsammans med recept. Vilken brilljant idé. Efter lite googlande hittade jag det perfekta företaget, Middagsfrid. Det är dock ett problem, de levererar inte till Stenungsund!!! :-(

Alla ni andra som bor inom leveransområdet vilken lyx ni har att ta del av denna möjlighet. Jag önskar vi bodde lite närmare Göteborg vilken lättnad det hade varit. Slippa handla och planera måltider. Jag hoppas att fler personer i Stenungsund anmäler sitt intresse så att de kanske kör även hit. Kom igen nu alla Stenungsundsbor klart ni vill ha hemleverans av mat...

1 kommentar:

Anna sa...

du får gå in på den här bloggen å se. Är själv fast följare av hennes blogg. Hon gör massa egna matpacker till sina barn, å har många goda ideér.

"matpakkemamma.blogg.no "