fredag 2 oktober 2009

Förändring

Jag tyckte det var dags för lite förändring här hemma. Det innebär att jag nu har köpt en massa tyg och sytt och sytt och sytt. Numera har jag turkosa gardiner i köket. Det är spännande med lite förändring. Jag har även hittat turkosa ljus och en ljuslykta. Jag har vit dekorsten kvar sedan vårt bröllop som jag lade i botten på ljuslyktan och sedan ställde jag ett litet blockljus som jag köpt på Biltema. Jag är riktigt nöjd med resultatet.

Dessa panellängder köpte jag i våras med tanken att ha den i vårt sovrum på övervåningen. Dock gick inte de eftersom fönstren där uppe inte är så stora och det inte fanns plats att sätta gardinstången lågt ut för där kommer det en vägg. Därför har gardinerna bara legat till sig tills jag nu kom på att de skulle göra sig mycket bra i köket.


Här kommer lite förebilder på gardinerna i köket. Här vi altandörren hade jag bara en panellängd tidigare det har jag nu ändrat på.


Här är en gammal bild på köksfönstret. Kolla bara på gardinerna här för det är inte mycket annat som är likadant.

Här kommer nya bilder på mitt kök:




Mina fina turkosa ljus.


Ljuslyktan med de vita dekorstenarna.


Här kan ni se palm, ljus och ljuslyktan.


Min altandörren som jag gillar skarpt.






Dessa växter har jag fyndat på IKEA för 99kr st. Den nedersta står i köket och den översta står i hallen på övervåningen. Jag har en likadan palm som den till nedersta men den står i badrummet på övervåningen och har verkligen väst till sig rejält.

Inga kommentarer: