fredag 2 oktober 2009

Mer förändring

Jag har ett tag funderat på att höstmysa till det lite i vardagsrummet. Jag har dock inte känt att jag prioriterat det utan har lagt pengarna på annat. Men så nu var det dags. Jag har besökt Tygladan i Vänersborg och fyndat tyger.

Projektet jag håller på med just nu är vardagsrummet. Så här såg det ut innan förvandling. Jag har fått mycket beröm för mina gröna panellängder men det känns väldigt vårigt så nu är det dags för hösten att komma in i vårt hus. Jag måste även köpa en ny filt.


Här ska det alltså komma upp fyra nya panellängder. Två är redan klara och hänger på plats. Kolla in det snygga möstret.


Det är grått och plommonfärgat. Jag håller just nu på att sy de enfärgade panellängderna som ska hänga bakom. Just nu ligger de färdig nålade på strykbrädan och väntar på lite raksöm.


De hade massor av enfärgade linne panel på metervara som man kunde köpa men just den plommon färgade var otroligt populär och den var slut så jag fick köpa lös tyg istället. I och med det så blir det tyg över. De har jag planer på att sy kuddfodral. Därför passade jag på att köpa två innerkuddar även dem på tygladan för 30kr/st. Så nu blir det även kuddbyte i soffan.

Jag har sagt till mig själv att om jag får jobbet som jag fortfarande väntar besked på så ska jag fira med en tripp till Ullared. Jag behöver köpa mer tavlor, kuddar, filtar och lite små pyssel saker till övervåningen. Det är inte alls särskillt mysigt här uppe ännu men det ska det bli ändring på. Det finns inte en pryl på väggarna uppsatt på hela övervåningen än!!! Jag köpte tre fina tavlor på Blomsterlandet som jag funderar på att hänga upp antingen i hallen eller i gästrummet.
Om ni undrar varför alla har vina hörn så beror det på att skyddsplasten fortfarande sitter på. :-) Jag tror att de kan göra ett lugnt intryck på väggen i vårt gästrum, jag ska fundera lite till innan jag bestämmer mig.

1 kommentar:

Louise sa...

Nej, men säger du det?!
Gud vad häftigt!

var dom lika "tuffa" som de verkade? ^^

Puss