onsdag 6 maj 2009

Choklad rutor

Idag har jag bakat och gott blev det också.

Blanda ihop ingredienserna och häll ut smeten i en långpanna grädda i mitten av ugnen 200 grader ca 20 min. Under tiden görs garneringen.

3 ägg
450g socker
2,6dl mjölk
3,75dl mjöl
3 tsk bakpulver
3 tsk kakao
225g smält smör

200 grader i ca 20 min

Garnering
2hg florsocker
60g smör
5msk starkt kaffe
1 msk kakao

Smält ihop alla ingredienserna till garneringen i en kastrull på spisen häll sedan över på kakan efter att kakan tagits ut från ugnen och strö över kokos på toppen. Låt kakan svalna en liten stund och skär sedan kakan i bitar och njut!

'

1 kommentar:

Mia sa...

Jag hade gärna köpt skrivbordet om det inte vore så att alla pengarna nu går till huset. Tack för tipset. Hur går det med ert hus? Är ni färdiga med övervåningen? Jag har varit dålig på att läsa din blogg, det går i ett. Jobbar du kvar på hos farbror P eller har du bytt jobb? Ha det. Mia.