fredag 15 maj 2009

Pularbyxor!

Nu gör jag som Lundinskan och visar er mina pular byxor. Det är tre par.

De jag använder flitigast just nu är mina röda hel långa byxor. Jag hade från början ett par gråa likadana men de har jag slitit ut. Därför köpte jag mig dessa röda på Jula för någon månad sedan. De är rejält skitiga efter att jag kravlat runt på alla fyra och planterat inte mindre än 140 häckplantor de senaste veckorna. De är i behov av en tvätt men tvättar man verkligen snickarbyxor, det ska ju synas att man har arbetat tycker jag.

Här ligger dem iallafall i tvättstugan efter dagens arbetspass i trädgården.


Så här ser de ut när de är påEn liten pose

Här hänger dem på krogen bakom dörren in till tvättstugan när de inte används.


I somras när vi skulle måla altanstaketet så var det fruktansvärt varmt. Då dög de inte med långa byxor. Istället införskaffade jag mig ett par korta till mig och ett par korta till min man på Gekås i Ullared. Billigt och bra. De var svarta från början men numera har de mycket vita detaljer på sig. Gissa vilken färg staketet har?


För någon vecka sedan var jag på Granngården tillsammans med min mor och far för att köpa gräsfrön. Gräsfröna hittade vi men vi hittade även dessa. Jag och min mor köpte varsitt par. Dock ser de nästan hellånga ut på min mamma som inte är så lång. De är stretch jeans och är gudomligt sköna på. De är så fina så jag har ännu inte vågat använda dem. Jag tänkte jag skulle ha dem när jag pular i rabatterna som vi ännu inte har. Vill inte gärna få färgfläckar på dessa de är de för fina för enligt mig.


Så där jag nu har ni fått se vilka brallor jag har på mig på dagarna när jag pullar i trädgården.

3 kommentarer:

Rebecca sa...

pular? vad är det för jäkla ord.. ??

Maria sa...

Hej där. Va snabb du var på att visa dina brallor. Tre par minsann...fast det behöver ju du som ligger i och arbetar så hårt med alla projekt.

Kram Maria

Till Rebecca. Att pula betyder att fixa, eller dona. Inget konstgt med det. Ett mysigt ord helt enkelt.

Tinnar och torn sa...

Hej där!
Du har lika brallisar som jag ju! Vääääldigt sköna. Köpte du hanskarna till med?

Jo jag håller helt med dig. Jag skulleoxå vilja såga ned många fler träd. Men det är ju mina föräldrars tomt och de är inte av samma åsikt. Så då får man kompromissa lite :o) Fast några stora bjässar ska tas ner i höst/vinter. Det syns dåligt på bilderna, jag är ju ingen mästerfotograf direkt, men vi har rätt mycket sikt ned mot vattnet ändå. Fast mer vill vi ha ;o)

Kram Petronella