måndag 18 maj 2009

Vårspaning- Final

Tyvärr är det svårt för mig att visa några bilder från vår trädgård och hur långt våren har kommit. Jag är nämligen i Örebro hos min syster. Här kommer jag vara tills  torsdag då jag beger mig till Södertälje för förberedelser inför landskampen som jag ska spela på fredag mot Finland. 

Jag får istället beskriva våren hemma hos oss. Gräset är sått förra veckan men inget syns ännu. Två häckar är satta.  Grannarna däremot har klippt gräsmattan 3 gånger vi det här laget. Mina tulpan lökar har fortfarande inte slagit ut och jag måste ha gjort något fel?! Endast en lök tittade upp och det var en pingstlilja. Hur fasiken kan man misslyckas med tulpan och påskliljelökar? jag trodde det var omöjligt att misslyckas med de, så nu vet ni hur gröna mina fingrar är. Maskrosorna har blommat färdigt och det doftar syren ute.

Det var allt jag kunde bjuda på nu. Det får bli mer bilder när jag är hemma nästa vecka.

Inga kommentarer: