tisdag 26 maj 2009

Flaggstången har kommit!

Nu är jag tillbaka i verkligheten igen efter att ha varit som i en rugbydimma i en hel vecka och i morse kom flaggstången!!! De hade dock glömt att skicka med flaggan som skulle ingå så jag hoppas den kommer under dagen.

Så här såg det ut när den kom:


Tjoho här kommer den!!


Lägg märke till Hazze som gärna ville vara med och se så allt gick rätt till. Han satte sig där och inspekterade.


Så här ligger nu flaggstången på vår framsida och väntar på att bli uppsatt. Idag ska jag köpa grovbetong på Byggmax så vi kan börja gjuta hålet.


Här i kom linan, knoppen, fästet. Det är bara flaggan som saknas.


Här en bild på vilka som levererade hem flaggstången till oss.

2 kommentarer:

Lina sa...

Sjysst med flaggstång, finns ju typ inte här i England!! Det ser fint ut, och väldigt roligt att läsa om gräsmattan, hoppas den kommer igång och växer! Jag har blivit värsta gräsmästaren här eftersom hundarna förstör mattan en del under året så nu är det fylla i fläckar som gäller, och det funkar fasen toppenbra!! :-)

Maria sa...

Åh que bien att du lämnade en kommentar hos mig nu för jag har tänkt på dig och har tänkt skriva lite här och det har bara stannat vid tänkt liksom.... typiskt mig!

Ville säga att det var synd att jag inte hann åka ut till Södertälje i fredags. Ville verkligen men det var ju en dum tid. Hoppas det gick bra för dig och att du blir uttagen till A-landslaget sedan.

Kul med flaggstången. Spännande. Nu får du visa ordentligt steg för steg då ni får den på plats. Sånt gillar ju jag vet du.

Har du pluggat Spanska eller gör du det nu.... Jag själv talar språket flytaande men har våldsamma problem med det skriftliga. Du får gärna träna lite hos mig. Vi kan kommentera en Espanol tu y yo;)

Besos y abrazos de tu blogamiga Maria