fredag 29 maj 2009

Gräsmattan efter två veckor

Sedan W kom hem från jobbet så har vi grejat i trädgården. Gräsmattan är vattnad, vi har fixat till det ena häck diket och fyllt på med mer grus närmast vägen. Jag har även lagt ut täckbark. Jag måste dock köpa mer täckbark för det räckte inte. W har även grävt upp halva häck diket på framsidan. Imorgon kommer han gräva klart samt fylla i med bra jord som vi till hösten kan sätta vår häck i.

Gräsmattan har verkligen tagit fart nu. Det är ca 2 veckor sedan vi sådde och den är redan grön men dock fläckig. Se själva....
Mina underbara stenar som jag så småningom vill ha en liten damm framför.

Vattna bör man annars dör den...

Det här häcken ni ser på denna bilden vars dike vi har fyllt på med mer grus utmed vägen och sedan har jag lagt täckbark i själva diket för att slippa ogräs.

Efter allt slit har vi avnjutit en gudomligt god grillmåltid på vår underbara altan. Mys pys...



Trevlig Helg på er!!

3 kommentarer:

Rebecca sa...

jätte fint harry =)

Maria sa...

Hej svej,

ville bara önska en härlig helg innan jag kliver in i dimman:)

Snyggt med rött till dukningen!

Ha det gott vännen

Kram Maria

Pauline sa...

Hej!
Tack för tipset om täckbark. Vi hade det i våra rabatter i vår förra trädgård. Nu har vi valt att inte ha några rabatter alls. Och det hade varit skönt att slippa ogräs. Men tji fick vi, nu kommer det massor mellan vår nya häck. Så nu får vi nog fara iväg och köpa täckbark för att slippa en del av det jobbet.
Lycka till med er trädgård.
/Pauline