torsdag 28 maj 2009

Datarummet var ett stökigt rum...

Nu ska ni få se vad jag har ägnat HELA dagen åt. Jag har hållit på från tidigt morgon ända tills nu och jag har inte latat mig tro inte de. Jag har sorterat papper och slängt skräp och torkat bort katthår från gardinerna bland annat. Jag har även kört en runda med dammsugaren samt dammtorkat skrivbordet. Äntligen lyckades jag att ta bilder på hela förloppet före, under och efter.

Så här såg det ut när jag precis hade börjat. Usch vilken röra.

När det inte finns med plats på själva skrivbordet så växer högarna istället.

Så här såg det ut halvvägs. Högen har minskat en aning.
Här sorterar jag upp alla kvitton och räkningar för att sedan bokföra i vårt fina excel ark och sedan in i räkningspärmen med datumregister.
Papperskorgen blev överfull så jag fick tömma den i en extra stor plastpåse.
När jag hade fått undan alla papper var det dags för att dammtorka. Jag lyfte på min mans tangentbord och titta vad jag hittade där...
Numera ser det ut så här!!! Det är numera en liten hög med saker uppe på hurtsen som tillhör min man som jag inte vågar slänga eller som jag inte vet vart han ska ha så den högen får han ta hand om själv.

Åh så skönt det känns att det är rent och fint. Nu känner jag mig redo för att göra det absolut sista i "nya datarummet" på övervåningen så att vi kan flytta upp.

Inga kommentarer: