söndag 10 maj 2009

Häck plantering

Idag har vi planterat häck. Inte jag och min man för han har jobbat över från tidig morgon till sen kväll utan istället har min yngsta lillasyster varit på besök och hennes sambo.

Vi har alltså planterat 17 meter vilket var 50 st plantor av Norsk Brud Spirea. Det bästa var att jag redan hade grävt diket i onsdags tillsammans med W då vi även fyllde igen det med bra jord. Så idag var det bara för mig och syrran att mäta ut vart plantorna skulle vara och sedan gräva upp just där.

När jag hämtade plantorna passade jag även på att köpa 90 plantor till?!?. Dessa ska vi ha på den andra kortsidan. Diket där är även de färdig grävt idag och ifyllt med bra jord så när plantorna kommer om ca en vecka så går det snabbt att få ner dem i jorden. Ska bli så kul att se när det börjar grönska i trädgården.

Det har dock inte gått lika mycket framåt med gräsmattan. Detta pågrund av att häck diket har tagit all vår tid att göra. Dessutom fick vi strul med minitraktorn så svärfar fick ta med sig växellådan hem för att rengöra den. Han återkom sent på eftermiddagen och hade då lagat den. Dock hade vi redan gått in för dagen för att kolla på Ishockey då. Men nu så har vi en fungerande grävare och en fungerande minitraktor så nu har jag jobb att göra under veckan. Jag har redan kollat väderprognosen och det väntas inte regn som tur är. Hoppas jag hinner så 1/3 av trädgården innan helgen.

1 kommentar:

Maria sa...

Oj vilket slit med häcken. Man kan säga att du haft häcken full... haha.

Visst är det skönt när varje delmoment är klart. Tänk om något år när allt är färdigt och man bara sitter och njuter av allt man skapat. Fast jag tror att man kanske blir lite rastlös av att bara sitta och njuta. Vad ska vi hitta på sedan? När allt är klart...

Shit vad fint med flaggstång. Och vad kul att det är en bröllopspresent dessutom. Då får ni flagga på era bröllopsdagar:)

Kram Maria