måndag 17 mars 2008

Insnöad?

Vart tog våren vägen? I morse när jag vaknade vaknade jag till tonerna av gubben som sade åååhhh Helvete!!!! Givetvis undrade jag men vad är det vad har hänt? Svaret jag fick var att, det var tur att vi inte bytte däck på bilen igår som jag ville. När jag sedan gick för att kolla så hade vi 2 dm snö!!!!!!!!!! Vädret har inte varit riktigt som det brukar denna vintern. VI frågade givetvis Hazze om han ville gå ut och han sprang direkt till dörren men väl där stod han bra och tittade och tvekade innan han tillslut gick ut. Efter några minuter öppnade vi dörren igen och in sprang en snöig pisse. Fullt med snöbollar på hela magen trots att han inte gick längre än precis utanför dörren. Jag tog aldrig någon bild på min veranda igår där jag ställt upp två fina krukor med påskris och idag är det övertäckta med snö. Frågan är nu hur vi ska ta oss till jobbet. Det är inte plogat på vår väg och vi har ingen skyffel.

Inga kommentarer: