torsdag 13 mars 2008

Tålamod...

...det är bra att ha. Jag letar febrilt efter vart man kan köpa det. Jag har dock inte hittat rätta stället ännu.

Nu har våra grannar återigen visat sin bästa sida och lånat ut sin reserv HTPC. Så nu har vi ett mediacenter kopplat till vår nya fina TV. Det är många finesser med detta oh det tar ett tag att läsa sig. Och just i och med det har jag märkt att tålamod är himla bra att ha. Fick tipset om en sida www.last.fm där man kan skapa sig en egen musikprofil och få enbart låtar man gillar spelade. Någon slags databas som kommer ihåg vad man gillat innan och spelar sådan musik. Kanon tycker jag som gillar musik. ”Vad ska de vara bra för” undrar W som inte är så noga med musik. Det är dock lite pill och mycket TÅLAMOD innan man förstår alla finesser. Men om man kan greja lite varje dag så kanske jag har lärt mig det lagom till påsk.


Idag har jag ringt och bokat tid för att få nya sulor och köpa nya skor. Skorna börjar bli rejält utslitna nu har jag märkt då jag vände på dem och kollade under dem. Inte bra att jag haft dem så länge. Två år är tydligen för lång tid när man använder dem varje dag. Jag fick lite tips om att stretcha, vilket inte var något nytt. Men nu ska jag även prova att rulla tennisbollar under fotsulorna så att senan får tänjas lite. Jag vill så gärna bli bra så jag kan springa ut på grönbete (läs: rugbyplanen) snart. Jag är läsa på att ha hälsporre nu eller rättare sagt plantar facit. Men säger man det så ser allmänheten ut som frågetecken. Har ni några fler rehabiliteringstips så ös över mig med dem för nu har jag bestämt mig för att bli kvitt detta idioti som har straffat mig.

HÄLSA
Idag har jag tränat basket. Jag körde dock i joggingskorna så jag kunde använda mina sulor. Änsålänge känns det bra. Vi får ser hur det känns i morgon.

Idag kom jag nästa upp i mina 5000steg. Det blev exakt 4675steg. Inte så dåligt tycker jag själv. Många av stegen kom då jag besökte IKEA :-) Dessutom hade jag inte mobilen i fickan under basketträningen men det är ju inte tanken heller.

Imorgon är jag ledig så då borde jag banne mig kunna gå 5000steg. Det ska bli städning här imorgon vi får se om städning genererar många steg.

1 kommentar:

Anonym sa...

Harry det fattar du väl att du inte kan ha samma skor i 2 år. Använder man skorna mycket och tränar i dem m,m så skall man byta en gång i halvåret.(iaf om man är löpare). Du som har problem måste ju ha tänkt på att byta skor innan.. vi måste snacka angående, födelsedags presenter..