måndag 31 mars 2008

Veterinären

Precis hemkommen från veterinären där jag fick det dystra beskedet att vår katt Hazze har tandsten och inflammation i tandköttet. För att åtgärda det måste han sövas och äta antibiotika i 7 eller 14 dagar beroende på hur mycket det är. Anledningen till att vi åkte till veterinären för första början var att han skulle få en avmaskningspruta vilket han också fick. Men självklart fräste han för det är inte roligt alls hos veterinären.

Ser framemot helgen för då ska här snickras. Mina föräldrar samt en av mina systrar kommer hit och hjälper oss. Vi har inte grejat där upp på evigheter känns det som. Ska bli skönt när elen är avklarad så vi kan sätta upp gips och isolering. Nästa vecka är det tänkt att elektrikern ska komma. Det känns som en alldeles utmärkt tidsplan av mig att övervåningen ska vara klar till jul. Om det blir klart tidigare så är det bara bonus. Jag kanske kan uppdatera med någon bild efter helgen på övervåningen.

Inga kommentarer: