tisdag 25 mars 2008

Snön ligger vit på marken


Det har varit en händelserik helg. På påskafton åkte vi till tennishallen och spelade tennis nästan hela familjen med respektive, vi var 10 st. De flesta spelade vanlig tennis men jag som inte kände mig riktigt frisk samt gubben som är gipsad höll oss till mjukminitennis framme vid nät. En liten stund sedan agerade jag domare istället. På eftermiddagen begav vi oss till skidspåret. Längdskidor har vi alla längtar efter lääääänge. Men de flesta körde på järnet i skidspåret och åkte 5km. Jag lufsade runt ett varv alltså 2,5km och satte mig sedan i bilen och värmde mig. Det var så otroligt fint väder i helgen. Solen sken och snön låg vit på marken.

På påskdagen var det dags för familjekampen och först på plats i tennishallen fick vi reda på vad vi skulle göra. Det var mjuktennis med restriktioner ang serven samt lite annat så att alla skulle kunna vara med på lika villkor. Även här tog jag det lungt. Trots det lyckades jag komma till slutspel som näst bästa trea. Där fick jag stryk av min far.

På vägen hem från mina föräldrar där vi varit i helgen så skulle vi besöka svärföräldrarna. Där gick det dock inte så bra för vi hamnade med kärran i diket. Svärfar fick helt enkelt dra upp bilen för backen och vi fick dra ner kärran och ställa den tomma kärran i början av backen och kopplade på den på hemvägen.

Inga kommentarer: