lördag 21 februari 2009

Badrumsgardiner

Igår sydde jag äntligen klart (nästan) gardinerna i badrummet. Jag köpte ett spetstyg på IKEA för säkert ett år sedan för 7 kr meter. Dock har jag aldrig tagit mig tid till att sy några gardiner av det så istället snurrade jag bara tyget lite snyggt runt stången och sedan har de bara hängt så ända tills igår. Då äntligen tog jag tag i detta som stört mig så länge och som jag borde tagit tag i för länge sedan. Men vem bryr som om lite gardiner när man har så mycket annat att pyssla med i huset och ute i trädgården.

Nu har jag iallafall sytt två längder med kanaler upptill. Det som återstår är att fålla dem nertill. För att göra det måste jag bestämma mig för vilken längd det ska vara på dem. Vi får väl se om det ska behöva ta ytterligare ett år för mig att bestämma mig för längden för nu hänger nämligen gardinerna uppe, tillfälligt förhoppningsvis tills de är helt klara.

Inga kommentarer: