torsdag 26 februari 2009

Sista rummet påbörjat

Igår fortsatte vi att tapetsera i de sista sovrummet. Det är nu bara en halv vägg kvar. Den ska vi göra klar måndag och onsdag kväll i nästa vecka. Vi var tvugna att ta bort en bubbla som hade bildats under en av pappersremsorna och spackal på nytt där därför kunde vi inte göra klart det igår. Vi spacklade en gång igår och jag har spacklat ytterligere en gång idag.

Idag har jag istället röjt ut allt bröte som stod inne i förrådet. Det blev en runda till tippen med diverse skräp och en tur till returvaruhuset med vårt badrumsskåo från lägenheten som vi sparat tills idag. Efter de blev det till att sova och inspektera hur det egentligen såg ut där inne. Jag fick börja med att skruva upp gipsskivorna ordentligt. Längst upp emot snedtaket så satt det inga skruvar ännu, men det gör de nu. Sedan har jag spacklat och satt fast pappers remsor. Det finns fortfarande en remsa till i hörnet som ska på plats. Jag får ta en omgång emd sandpappret imorgon och sedan på det igen med spacklet.

Jag har nu satt upp en tidsplan. Tidsplanen innebär att hela övervåningen ska vara helt klar till den 30 april!!!

De som är kvar att göra är följande:
  • lägga golv i stora sovrumet, 1,5 dag
  • tapetsera 1/2 vägg i stora sovrummet, 1/2 dag
  • gipsa kort väggen inne i förrådet, 2 timmar
  • spackla, slipa och grundmåla i förrådet, 1 dag
  • tapetsera i trapphuset i hallen, 1 dag
  • Taklister, golvlister hela övervåningen, 4 dagar
  • Skjutdörr mellan förrådet och sovrummet, 1 dag
  • Luckor till kattvindarna, 1 dag
  • Lister till trappen och balkongdörren, 2 timmar
  • Montera trappräcke, 4 timmar
  • Tapetsera eller måla inne i förrådet, 1 dag
Totalt: 12 dagar för två personer

Det är inte alls mycket kvar där uppe nu och det ska bli så skönt när det äntligen är klart så vi kan flytta upp datarummet och sovrummet. Men frågan är då vad vi ska ha de tomma rummen på nedervåningen till?

2 kommentarer:

Vimsingen sa...

Låter som om du har tittat på argasnikaren,hehe?
Men det är bra med tidsplaner. Då får man mål och vet vad man ska fokusera på.
Trevlig helg
/Vimsingen

Taklyftet sa...

Det måste kännas skönt att vara så nära målgång och jag blir nästa lite avis, vi har en bit kvar tills vi är i samma läge.