måndag 16 februari 2009

Diskriminering och internetshopping

Skomässan besökte jag i fredags. Det var inte så bejublade roligt som jag hade hoppats på. Det fanns ju knappt några skoleverantörer till stora damskor. Det är diskriminering att ha stora fötter tydligen. Inte heller var en av leverantörerna särskilt optimistisk när jag pratade om en internetshop. Men å andra sidan är han inte uppväxt med internet. Själv spenderar jag flera timmar om dagen framför datorn och även shopar det mesta därifrån. Tänkt om man skulle kunna shoppa på ICA på nätet tex. Man bara söker efter varan klickar och lägger ner det i sin virituella kundkorg. Till och med beställa hemkörning på varorna. Tänt så mycket tid man hade sparat då. Varför har inte det blivit någon succe? Måste vi åka till affären för att skvallra med butiksbiträdet?

Jag minns en sommar då jag satt i kassan på ica och ack så mycket skvaller man fick veta. Då bodde jag dock i en lite håla närmare bestämt Åmål. Det bor runt 12 000 invånare där så man känner till många därifrån. Nä tacka vet jag internet shoping, jag har då inget behov av att skvallra med kassörskan på ICA. Jag klarar mig bra med att läsa mina "vänners" bloggar och skriva inlägg på internet forum och på så sätt få mig mitt skvaller.

2 kommentarer:

Maria - Villa Krutbruket sa...

Hehe javisst är de underbara!!
Fint hus ni har..
Är ni nöjda med det?
Kram Maria

Maria - Villa Krutbruket sa...

Gu´vad roligt att planera trädgården, ska du ha mkt blommor och buskar?
Vart är det ni bor?
Ha en fortsatt bra dag, jag ska snart bege mig till tandläkaren :(