söndag 8 februari 2009

Tapeter till sovrummet

Jag har alltså bestämt mig för en tapet från Ecos sortiment. Den kommer från kollektionen Nordic City och heter 6433. Det är fondväggen med blommorna. Den enfärgade tapeten heter Nordic City 6448. Jag kommer att ha väggen som fondvägg där vi har vår sänggavel. Jag funderar på om jag även ska tapetsera väggen rakt in i rummet där fönstren sitter på grund av att man annars inte kommer se så mycket av tapeten men jag tror att det kommer bli för mycket blommor då. Jag vet att det är jätte modernt att tapetsera vågrätt istället för lodrät och många linje eller helt enkelt ta flera olika tapeter lodrät, men det känns inte som att det skulle passa med vår lite mer gammaldags sängmöbel samt hela huset för den delen.

Det som är så bra med att jag gillade dessa tapeterna var att priset var överraskande billigt. Endast 164kr rullen hos den lokala handlaren. Eftersom jag dock är en riktig Internet haj så ska jag se om den inte går att beställa på nätet.

Det som är lite tråkigt med tapeten är att Eco inte har den på sin hemsida. Så tyvärr finns det inga andra bilder än dessa som jag lånat från styleroom som någon har lagt upp där.


Till dessa tapeter har jag hittat turkosa panel längder på Hemtex samt kuddar som är turkosa med ränder på som skulle passa perfekt tror jag till vårt sovrum. Jag har även funderat på om jag istället ska välja en rosa ton och ta rosa panel längder och rosa kuddar. Det återstår att se hur det blir. Först och främst ska här köpas tapeter.

Inga kommentarer: