måndag 2 februari 2009

Helgens fjälltur

I helgen har jag varit i helgen vilket säkert inte har undgått någon. Det var jag, min man, min storebror och hans flickvän samt mina föräldrar. Min var är längdåkningsfantast sedan manna minne och därför var det inte ens snack om att det skulle bli någon utförsåkning.

Vi åkte upp till Säfsen på torsdag kväll och packade upp och gjorde oss hemma stadgade på kvällen. Fredagen började vi med en gemensam frukost och sedan var det bara att byta om. VI gav oss alla ut i skidspåret för att inviga årets första skidpass. Då jag och min man bor på västkusten är vi inte bortskämda med snö under vintern och därför har våra skidor legat och gråtit på vinden för att de inte fått chansen att visa vad de går för. Efter lite räknande kom jag fram till att det måste ha varit närmare 3 år sedan sist. Det kändes mer vingligt för vissa och mindre vingligt för andra men vi kom alla 6 framåt.

Efter förstapasset blev det lunch och sedan snarkandes de gott i vår hyrlägenhet från alla håll och kantar. Alla var helt slut av att få insupa så mycket friskluft på samma gång.

På fredagkvällen var vi några tappra själar som begav sig ut på runda nummer två. Det blev då lite snabbare skidåkning.

Kvällen ägnades åt kortspel närmare bestämt Canasta. Det är ett väldigt roligt kortspel som dock kräver några timmars spelande. Jag kan stolt meddela er att jag är obesegrad i Canasta under helgen. Av tre omgångar lyckades jag med bedriften att vinna dem alla.

Lördagen avlöpte på samma sätt som fredagen. Dock så åkte vi till ett mindre kuperat skidspår på förmiddagen vilket jag tycker var mycket tråkigt eftersom jag gillar backar men de med lite sämre balans som inte alls gillade backar njöt nu för fulla muggar i skidspåret istället.

På söndagen fick vi upp tidigt i jämförelse med de två tidigare dagarna. Nu skulle vi hinna äta frukost och städa lägenheten innan kl 11. Vi lyckades faktiskt och kunde 10:45 sitta och avnjuta en sista fika innan vi skulle lämna in nyckel och säga farväl till vårt boende de senaste tre nätterna.

På söndagen fick vi sedan åkt ett pass och det avslutades med bastubad. Det kändes riktigt lyxigt och som ett bra avslut på en träningshelg.

Inga kommentarer: