torsdag 5 februari 2009

Motivation

Idag har det äntligen hänt. Jag har fått motivationen tillbaka. Men då undrar ni kanske vilken motivation? Jo motivationen till att få färdigt övervåningen. Jag har idag slipat och spacklat det absolut sista i sovrummet nu. Dessutom har jag grundmålat tre av fyra väggar. Det känns så himla skönt.

Inte nog med det utan jag fick även fart på gubben även om det var med motvilliga steg han klampade uppför trappan och öppnade dörren och frågade vad han skulle göra. Varför kan han inte se själv vad som behöver göras? Han har definitivt inte hittat motivationen igen utan har tröttnat på att greja med huset för länge sedan. Hur ska detta gå undrar då jag? För när man har hus måste man greja konstant har jag lärt mig. Nu har ju vi byggt ett nytt hus men trots de så finns det att göra i några år framöver. Jag kan göra listan lång men då baxnar gubben på momangen. Jag får helt enkelt lirka fram hans motivation men hur?

1 kommentar:

Anonym sa...

Det låter bra. det var på tiden att du börjar greja där uppe igen. du borde jobba lite varje dag eftersom du ändå bara är hemma.

Mh Bella