måndag 2 februari 2009

Kondition = en spann med vatten

I helgen har vi slipat massor på konditionen. Några höll på att försöka hitta sin kondition medan jag själv började känna mig vältränad vilket är läääänge sedan jag kände det.

Vi började ta upp ämnet kondition och så sade min bror följande:

Kondition är som en spann med vatten med ett litet hål i botten som hela tiden läcker.

Det gäller att jobba på konditionen och hela tiden fylla på hinken med vatten så att den inte blir tom.

Min nivå med vatten är nästan uppe vid toppen vilket innebär att jag gjort det största jobbet. Men min brors hink som han själv sade det var nästan tom med bara lite vatten på botten som hela tiden sipprade ut. Han har lite att jobba med.

Hur välfylld är er spann med vatten?

1 kommentar:

Familjen Eriksson sa...

Rätt så tom är min spann iaf. Men jag jobbar på att fylla nu när operationen är avklarad.

En utmaning finns att hämta på min blogg.

Kram!
/Maria