söndag 8 februari 2009

Vill resa

Helt plötsligt har jag blivit väldigt sugen på att resa tillbaka till USA och Tacoma i Wisconsin. Det skulle innebär att jag reste en si så där tio år tillbaka i tiden eftersom det var tio år sedan jag var där och studerade. Det känns dock lite fel att åka just nu mitt i vintern men framåt våren åååååhhhhh....vad jag längtar. Om jag bara hade ett jobb.

Fast om jag hade ett jobb så skulle vi ändå inte rest för då hade vi shoppat mer. Vi hade tex köpt jord till vår gräsmatta, byggt garage och köpt buskar och växter till trädgården. Dessutom har man inte så mycket semester att tillgå.

Det bästa med att vara arbetslös är att jag kan åka runt i Sverige och hälsa på nära och kära. Jag ska verkligen försöka utnyttja tiden och hälsa på mina vänner runt om som man annars aldrig besöker. Jag får dock hålla nere på resekostnaderna en aning och finna billiga alternativ. Varför inte lifta...?!? Nä det var ett skämt, bäst att skriva det om ni inte förstod.

Först ut på min lista till platser att resa till bli Örebro. Jag kommer åka idag och vara där i en vecka. Jag ska hälsa på hos syrran och min PT. Där får jag mycket träningssällskap och hjälp. På fredag bär det av för en dagstur till Stockholm och skomässan. Sedan blir det till att fira alladag hemma i lugn och ro med älsklingen! Något mysigt får det blir och jag har nästan en vecka på mig att hitta på något.

Jag skulle även vilja åka till Vetlanda, Umeå, Helsingborg, Kristianstad, Trelleborg för att hälsa på några olika vänner. Jag får flörta rejält med maken för att han ska släppa iväg mig. Han tycker att jag aldrig är hemma numera.

Inga kommentarer: