lördag 19 april 2008

Bilvård

Idag har vi tagit hand om våra fyrhjulade vänner plus en två hjulad. Jag började med att tvätta Volvon och sedan åkte vi hem till svärföräldrarna med båda bilarna plus släpet. Solen sken som bara solen kan hela dagen. Det var en underbar vårdag i april. Det blev däckbyte på alla fordon vilket var mycket skönt att ha gjort. Vi upptäckte dock att vi måste köpa två nya sommardäck. På måndag blir det jag som ringer en däckverkstad. Jag förmodar att jag inte är ensam om den briljanta iden att ringa en däckverkstad nu i dagarna.

Kärran var inte tom då vi tog hem den igen. Den fylldes med en traktor skopa och en jordfräs. Nu ska vi börja fixa vår trädgård. Vi fick även låna en eldriven motorsåg eller heter de el-såg när den går på el?!? Nu ska vi iallafall såga till lite ved.
Imorgon kommer svärfar med traktorn och en minigrävmaskin. Nu finns ingen återvändo eller något att skylla på för att vi inte ska få ordning på vår tomt. Nu ligger det ett lager med pinnar och rötter överst på vår gräsmatta och den måste vi börja med att ta bort och till det behöver vi ingen annan maskin än vanlig mänsklig arbetskraft.

Idag har jag haft ont i vänster hälsena. Jag befarar att jag har fått hälseneinflammation INGEN. Vissa straffar gud hårdare än andra! Vi får se hur det blir med mitt deltagande på basketmatchen imorgon.

Inga kommentarer: