onsdag 2 april 2008

Gräsänka

Idag har jag varit ensam hemma. Gubben är iväg med jobbet på någon kick-off. Jag har passat på och bakat. Det blev en morotskaka samt lantbröd bakat i en lergryta. Det doftar nu ljuvligt i hela huset.

Jag har även haft besök av grannens katter osm nyfiket försökt ta sig in genom springan i den öppnade altan dörren eftersom jag velat vädra lite.

Det blev ett träningspass även idag och det känns så himla skönt. Det blev ett pass Bodypump med en kollega. Imorgon däremot så räknar jag med att inte träna. Det blir matlagningskurs med jobbet på kvällen och jag hoppas jag får lära mig mycket nytt. Hoppas det är nyttigt bara. Det är thai mat vi ska laga. Det är väll inte bara friterade vårrullar vi ska göra hoppas jag.

Imorgon ska jag även hinna hämta virket till huset. Jag vet inte riktigt när jag ska hinna med det jag får helt enkelt göra det på lunchen.

Det blev ingen biltvätt på utsidan av bilen idag för det har regnat. Jag har däremot införskaffat en mojäng som jag behöver för att kunna sätta vattenslangen på vattenutkastaren som sitter på utsidan av huset. Så nu kan jag få vatten i slangen. Det är ett steg framåt iallafall. Nu ska jag provsmaka mitt nybakade bröd!

Inga kommentarer: