tisdag 8 april 2008

Vart är kameran?

I helgen så tog jag lite bilder på övervåningen men nu vet jag inte vart jag har lagt kameran. Det kanske är dags att börja rensa bland pappren på skrivbordet för att kunna se bordet. Det är så otroligt mycket reklam och skit som man får i lådan så borden här hemma bara svämmar över. Ofta så vill jag inte slänga allt med en gång utan har filosofin att det kanske är bra att kika på om några dagar. Det bästa är att bara hiva det mesta med en gång. Ska nog sätta upp "Reklam, Nej tack" på vår brevlåda just för att slippa åka och slänga en massa skräp hela tiden SAMT spara papper och så sätt även vara snäll mot miljön.

Igår hade jag tänkt att cykla till jobbat men när jag vaknade då var marken täckt av snö. Även idag då jag tänkte cykla så är det minus 1 grad och frost ute. Jag är inte så pigg på att cykla då med risk för att vurpa igen.

Igår hela kvällen grejade jag i ett. Nu har jag fyllt släp kärran med grenar, trasiga gips skivor och alla trasiga betong pannor. Vi får se vilken dag jag hinner åka till tippen. De stänger kl 16 förutom torsdagar så det lutar åt att det blir på torsdag.

Vi har kommit riktigt långt på övervåningen nu. Jag och syrran har till och med börjat isolera väggarna på sina ställen. På de ställen där det inte är någon el har vi gjort det. Nu inväntar vi dock en elektriker. Innan dess måste gubben rita en el ritning samt vi har några el dosor kvar vi måste få upp. Det där med elen har tagit betydligt längre tid än vad jag trodde att det skulle ta.

Nu är det snart dags att sätta igång med trädgården också. Svärfar var sugen på att komma hit med sin traktor och minigrävare så vi kunde sätta fart. Han tyckte att vi borde så gräs innan midsommar och jag håller helt och hållet med. Ju fortare vi sår gräs desto bättre. Jag som dock vill ha en "green" till gräsmatta kommer ha ett gediget underarbete att göra.

Inga kommentarer: