tisdag 22 april 2008

Traktor körning

Idag var då elektrikern här och rekade och det gick bra. Han var trevlig och lugn och jag är övertygad om att han kommer att göra ett bra jobb. Det känns väldigt bra att veta att mina kollegor har anlitat honom och är nöjda med hans jobb. Gubben har även ansökt om semester så kan kommer stå till förfogande till elektrikern. Förhoppningsvis kanske det går lite snabbare då. Måste vara enklare att vara två när man jobbar och ska dra kablar.

Idag har jag varit hos frissan så nu har jag klippt bort min jobbiga lugg. Nu är det riktigt kort igen. Vi får se hur lång tid det tar innan jag tröttnar på den nya frisyren. Det blev ingen färgning denna gången, kan vara bra att ha pengarna till något annat ibland.

I går gjorde jag något väldigt spännande. Jag körde traktor för första gången i mitt liv. Det var hur skoj som helst. Jag fyllde skopan där bak med stubbar som jag sedan körde iväg till högen vi ska elda upp i helgen. Jag provade även minigrävaren som vi har lånat av svärfar och det var riktigt skoj även det. Nu är det bara att gräva järnet. Vi ska flytta massor med matjord och rensa bort alla pinnar i den. Jag hoppas vi ska gå en grön och fin gräsmatta till hösten.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Hrm... man berättar väl inte om nya frisyren utan att visa bild va? Ohyfsat. ;)
Fantastiskt vackra fälgar på traktorn för övrigt. Såna ska jag ha på min golf. =)

Harry sa...

Vad roligt att du är och läser.

Jag ska försöka lägga upp en bild på nya frisyren. jag behöver även ta nytt kort till körkortet så det är väll dags att ställa sig framför kamera blixtarna. =)

Så du ska ha gula fälgar på din golf? hehe

Anonym sa...

Jag såg tre traktorer på vägen hem från jobbet, två av dem hade gula fälgar... så jag får väl erkänna att det är normalt då... Hrmpf.
Min golf får just nu tillbaka sina vackra aluminiumfälgar, och det bästa med det är att jag är hemma och inte behöver anstränga mig ett dugg. Har du lika bra pli på W?? ;)

Harry sa...

Klart det är normalt med gula fälgar trodde du något annat eller?

Alu fälgar? Bryr du sig om sådant? Jag kan komma upp en en sprayburk och göra dina Alu fälgar lika fina som traltor fälgarna :-)

Sådan pli som du har har jag defenitivt INTE på W. Här är det jag som sköter bilarna. Han väljer hellre att laga mat. Men vi hjälptes åt att byta däck denna gången.