måndag 20 oktober 2008

Badrummet

Nu har vi bestämt oss för vilken våtrumsmatta samt vilken våtrumstapet vi ska ha i badrummet uppe. Det blir som på bilden.


Bilden lånad härifrån

Jag har funderat en del på om det kommer bli väldigt för mörkt i badrummet men kommit fram till att det nog inte blir det. Vi har ett tak fönster som släpper in mycket ljus. Dessutom har vi sned tak i badrummet som är vitt. Allt porslin i badrummet kommer vara vitt samt även badrumsskåpen är vita. Jag hoppas vi kommer gilla det. Vi har samma våtrumstapet i klädvården men den ljusare varianten. Där ser man knappt medaljongerna. Nu blir det lite mer krut på väggarna!

Till denna våtrumsmatta hade jag tänkt mig ett badkar med lejon tassar. Det finns på Hornbach för 3000kr. Vi ska hem till min förra basketcoach på fredag och han har ett sådant badkar så jag ska provligga det hos honom har jag tänkt mig för att se om det är en bra storlek.

Nedan ser ni lite olika bilder på vad det är som jag har tänkt mig. Jag föredrar dock kromade fötter före de i mässing. Nu gäller det att även hitta en passande badkarsblandare.

Bilden lånad härifrån


Bilden lånad härifrån


Bilden lånad härifrån

2 kommentarer:

Anonym sa...

Vilken ursnygg våtrumstapet!!
Får man fråga om vart ni har hittat den?
Håller på att välja färger, kakel och klinker till badrummen nu och det riktigt snurrar i huvudet :-)

Vi ska tapetsera med en mikrofiberväv och sedan måla resterande delar av huset!

Harry sa...

Våtrumstapeten kommer från http://www.forbo.se/
Det finns inte så mycket att välja på tyvärr och detta är den mest vågade :-)