söndag 12 oktober 2008

Tulpaner...

....har jag planterat idag. Eller rättare sagt tulpan lökar. Jag fick dem på jobbet och var därför tvungen att göra i ordning en liten plantering för dem. Jag har även tänkt att köpa fler lökar på nätet från Odla.nu och sätta i min lilla plantering. Här får ni se hur det ser ut nu så får jag även visa en bild till våren när lökarna tittat ut.


Detta är inte det enda vi har gjort idag utan vi har varit ute i trädgården halva dagen. Vi har krattat lite och fått bort några gamla högar med sten och pinnar från framsidan. Jag har vattnat den ny planterade häcken. Jag har grävt igen ett hål som vi hade på framsidan. Min man har skruvat fast några skruvar i staketet. Vi har även tagit hand om våra utemöbler och våra grillar för vinterförvaring. Vi ställde allt i ett hörn på altanen och surrade fast en pressening runt dem. Så nu hoppas vi att de ska överleva vintern.

På eftermiddagen var vi bjuda hem till svärföräldrarna på middag och på vägen dit passade vi på att svänga inom Byggmax och inhandla lite smått och gott. Men framförallt latexfog som vi behöver i hörnen på övervåningen.

Inga kommentarer: