lördag 18 oktober 2008

Dörrar på plats

Idag har vi grejat från morgon till kväll. Det var varit jag, min man, min pappa och min lillebror. Vi har allihop grejat med olika saker så det har hänt grejer överallt.

Min far har satt upp två dörrar. Jag har gipsat runt alla dörröppningar och spacklat så att pappa ska kunna sätta upp fler dörrar imorgon.

Min lillebror har isolerat nästan helt färdigt på hela övervåningen samt hjälpt till med att kapa gipsskivor.

Min man har fixat centraldamsugaren på övervåningen. Nu är det bara elektrikern som ska göra sitt med den så är den sedan klar att använda. Han har även han hjälpt till att gipsa inne i badrummet.

Imorgon fortsätter vi med ännu mera dörruppsättning och ännu mer uppsättning av gips skivor och spacklande.

Just nu känner jag nästan lite abstinens och vill köra ett natt pass på övervåningen. Det har gått så smidigt idag och det syns så väl att det händer något när det kommer upp gips skivor.

Glömde meddela att pappa och min man även flyttade en dörröppningen till badrummet 15cm så att vi ska få bättre plats med badkaret.

Mamma som också är här och besöker oss passar upp oss med god mat och fika. Det är guld värt för då kan även jag ägna mig åt att arbeta.

Här kommer en bild på hur det blev med dörrarna.

Inga kommentarer: