fredag 10 oktober 2008

Tid!




Vi har alla 24 timmar om dygnet, 1440 minuter, 86400 sekunder. När vi vaknar på morgonen tills vi vaknar morgonen därpå har vi alltså 86400 sekunder att förvalta. Hur kan de då vara så mycket som jag inte hinner? Det finns inget som heter "jag hinner inte". Allt handlar om prioriteringar här i livet. Då är frågan vad prioriterar jag?

Ibland får jag mig ett ryck att tycker att nu får vi banne mig bli klara med vår övervåning och se till att arbeta där all vaken tid. MEN så vill jag även träna och komma i form inför EM i maj. Det är nu jag måste prioritera. Kan jag kombinera de båda?

Målet från början var att vi skulle bli klara med övervåningen på ett år alltså till jul. Det känns inte riktigt som att vi kommer nå vårt mål. När vi i september lamslogs av el problem och i princip hela den månaden gick åt till att ringa runt och ansöka om ersättning samt införskaffa nya saker. Den månaden hade vi behöver lägga på övervåningen. Vi har dessutom grejet med altanen och trädgården så fort det inte har regnat.

Om jag bara kan bli frisk så tror jag nog att vi ska ha kunnat tapetserat klart på övervåningen iallafall och förhoppningsvis även lagt golv i några av rummen. Jag tror även att jag ska hinna med att träna. Jag får gå upp lite tidigare på morgonen och ge mig ut på en springtur och direkt efter jobbet åka till gymmet. En timme om dagen på vardag kvällarna gör susen uppe på övervåningen, samt hela helgerna.

Inga kommentarer: