söndag 26 oktober 2008

Gårdagens händelser

Igår kom ena lillsyrran på besök samt min mor. De ligger nu och sover fortfarande. Vi började med e tur till Colorama för att jag skulle visa dem mitt val av våtrumstapet till badrummet. Det var lite tveksamma till en början. Sedan styrde vi vår kos mot IKEA Bäckebol. Där håller de på att bygga om för fullt så det såg inte alls ut som det brukar och man kom till exempel inte åt några tyger eller gardinstänger vilket var tråkigt. Trots de lyckades vi shoppa för runt 800kr var.

Mycket trötta i både fötter och huvud åkte vi dock vidare mot Hornbach. Där jag ville visa dem badkaret som jag hade tänkt köpa samt även få chansen att provliga det. Syrran började med att provligga badkaret och hon somnade nästan, så skönt var det. Sedan var det min tur och jag ville verkligen inte gå ur det utan låg kvar läääääänge och njöt.

Efter att de fått se både badkaret och den blandaren, Mora Classic, som jag har tänkt mig så tyckte de genast om våtrumstapeten jag valt. Allt passar liksom ihop. Nu är det bestämt, det blir badkar och det blir de sakerna som jag har skrivit om är tidigare på bloggen.

När vi sedan kom hem på kvällen så åt vi grillad kyckling med sallad och vitlöksbröd och lite potatisgratäng till. Därefter gick jag och syrran upp på övervåningen och grundmålade två sovrum. De är dock lite kvar i dem men de är nästan klara. Nu är det mitt jobb kvar att välja tapeter tills nästa gång min pappa kommer och kan hjälpa oss.

Inga kommentarer: