söndag 19 oktober 2008

Ännu mera övervåning

Jag kunde knappt sova i natt utan vill bara upp och sätta gipsskivor. Nu känns det helt underbat för nu har vi gipsat allt vi kan innan rörläggaren ska komma. Däremot så tog gipsskuven slut så vi har en del skruvar vi måste skruva i men gipsskivorna är färdig skurna.

Min far har idag fortsatt jobbat med dörrar och fått upp ytterligare två dörrar samt även golvlisten intill badrummet vilket måste vara på plats när mattläggare ska komma och göra sitt jobb.

Min lillebror har idag fortsatt med att isolera uppe på vinden. Nu är vi helt färdiga med isoleringen också, så när som på bakom de gipsskivorna där rörläggaren ska arbeta.

Nu känns det verkligen som en övergåning. Rummen är nu på plats och det är dags att ta tag i spacklingen på allvar samt tapet val. Jag har inga bilder att bjuda på idag för jag tycker inte att gipsväggar gör sig så bra på bild.

1 kommentar:

Maria sa...

Tror visst at du smittat mig med mer än en "häckplanteringsinspiration" har åkt på en rejäl dunderförkylning:(

Ni verkar ha jobbat på rejält i helgen, så jag tar det som att du är återställd nu iaf;)

Kram Maria