fredag 17 oktober 2008

Snickarhjälp!!

Idag har jag varit på Beijer bygg och köpt 5*2,5m långa reglar till övervåningen. Vi ska flytta en dörrpost 10cm så det blir mer plats för badkaret i badrummet. Samtidigt köpte jag något slags montagelim som vi ska ha till hörnskyddet för de utåt stickande hörnen.

Nu har mina föräldrar samt min lillebror anlänt så i helgen får vi mycket hjälp på övervåningen. Mamma servar oss med mat medans vi andra grejar för fullt. Pappa planerar att vi börja ska sätta fast dörrkarmar till rummen och det ska faktiskt bli skönt att få bli av med karmarna och dörrarna som nu ligger i en stor hög i förrådet på övervåningen. De ligger ivägen även där för vi behöver spackla samt sätta gips skivor där inne.

I tre dagar i rad har jag åkt runt och tittat på tapeter till övervåningen men det är sååååå svårt att välja. Det var lika svårt till undervåningen men det blev bra tillslut. Till undervåningen hade vi dessutom ett begränsat sortiment att välja på. Nu har vi hur mycket som helst att välja på. Det är bara plånboken som sätter gränsen nu.

Jag kommer återkomma med bilder mm på vad vi får gjort i helgen.

Ha en skön fredag allihopa, för det ska jag ha. Mysa med familjen framför TV:n

Inga kommentarer: