söndag 26 oktober 2008

Dagens händelser

Idag har jag och syrran målat klart i de två sovrummen som vi påbörjade igår. Dessutom har vi spacklat och slipat på massor av ställen. För att komma ihåg vart jag bara har spacklat en gång och vart vi redan hunnit två gånger så har jag nu skrivit på gipset. Tyvärr så tog pappersremsan slut så de måste vi köpa mer. Även den 3 hinken à 10 liter gips börjar ta slut. Det går åt mycket spackel alltså. Min man har varit på jobbet och jobbat övertid vilket är bra då vi kommer behöva lite extra klirr i kassan nu när vi ska köpa tapeter, golv, badkar mm.

Vår målsättning är att vi ska ha tapetserat klart samt lagt färdigt golvet på övervåningen innan jul. Planen är att vi ska fira jul här både min och min mans familj. Nu gäller det för oss att ligga i så det kan bli klart tills dess.

1 kommentar:

Maria sa...

Hej där, du har en utmaning hos mig om du har tid;)

Kram Maria