söndag 19 oktober 2008

Influensa eller inte influensa det är frågan....

Är det normalt att ha ont i halsen i tre veckor?? I tisdags då jag hade haft ont i två veckor så gick jag till vårdcentralen och gjorde ett stick i fingret. Hon tog lite blod och satte ner det i en maskin. Efter en stund så sade hon att jag bara att ett virus så det var bara att gå hem igen så går det över av sig själv. Jag skulle dock komma tillbaka om jag fick feber igen. Det är över 1,5 vecka sedan jag hade feber senast men min hals den lever sitt eget liv. Är det årets influensa jag drabbats av som skulle vara den värsta på länge?

1 kommentar:

Maria sa...

Tydligen så är du inte helt återställd som jag trodde i mitt tidigare inlägg.

Har du gjort en odling i halsen? För många år sedan gick vi med såna halsar jättelänge, ungarna klarde sig men vi vuxna hade väldiga problem.

Efter mycket tjat på VC så fick jag dem att ta en halsodling på HELA familjen, och det visade sig att vår minsting som då var fyra år hade streptokocker i halsen fast hon själv inte var sjuk! Det var alltså hon som hela tiden smittade oss så vi fick tillslut varsin dunderkur antibiotika.

Hoppas det du har går över snart. Själv är jag dunderförkyld nu:(

Krya på sig. Kram Maria